Followers

Thursday, April 22, 2010

UMNO tuduh PAS mirip parti Israel.....gila betul puak umno ni

KUALA LUMPUR, 22 April — Ahli-ahli Parlimen Umno mencetuskan kekecohan apabila mereka menuduh PAS mirip sebuah parti politik Israel yang pernah menganggotai kerajaan pakatan 11 tahun yang lalu.

Ahli Parlimen Kota Belud Datuk Abdul Rahman Dahlan mencetuskan suasana tidak senang di kalangan wakil rakyat PAS apabila beliau mengatakan bahawa One Israel adalah mirip Pakatan Rakyat ketika perbahasan usul untuk merujuk Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan.

Katanya, One Israel adalah pakatan ketika pilihan raya Israel pada 1999.

“One Israel terdiri daripada parti Buruh, parti Meimad dan yang terakhir Gesher yang berjuang untuk agama sama seperti PAS,” kata beliau menyebabkan ahli-ahli Parlimen terlibat dalam pertikaman lidah.

Ahli-ahli Parlimen PAS mendesak agar Abdul Rahman menarik balik kenyataan itu tetapi enggan berbuat demikian kerana kedua-dua parti menggunakan agama sebagai platform mereka.

Bagaimanapun Abdul Rahman akhirnya menarik balik kenyataan itu apabila kekecohan bertambah buruk.

Abdul Rahman juga menuduh pemimpin pembangkang menggunakan media asing untuk memburukkan imej negara.

Jelas beliau, tindakan beliau itu menyebabkan kerajaan terpaksa menggunakan firma seperti APCO untuk memperbaiki hubungan Malaysia dengan masyarakat antarabangsa.

“Mengapa tidak rakan-rakan saya dalam pembangkang faham perkara ini? Saya tahu wang sebanyak RM77 juta adalah satu jumlah besar tetapi harga ini yang kita perlu bayar untuk memperbaiki imej negara,” katanya lagi.

Kata wakil rakyat itu, RM77 juta itu cuma 0.03 peratus daripada bajet tahunan negara.

Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin mempersoalkan mengapa APCO masih menjadi isu apabila firma berkenaan sudah membuat penjelasan bahawa khidmatnya hanya diperoleh pada Julai 2009 sedangkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mula menggerakkan konsep 1Malaysia sejak 16 Sept 2008.


UMNO YANG SERUPA YAHUDI



No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran