Followers

Wednesday, June 9, 2010

1Malaysia-One Israel, CEO Apco beri keterangan

Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan berganjak dengan tuntutannya agar dia dibenarkan mengguna khidmat peguam bagi mewakilinya ketika dihadapkan ke Jawatankuasa hak dan kebebasan, Parlimen.

"Saya belum dimaklumkan berhubung keputusan permohonan supaya saya diwakili oleh seorang peguam yang akan hadir dan terbabit pada mesyuarat itu,” katanya.

"Pada mulanya, jawatankuasa itu memutuskan membenar S Ambiga untuk bersama tetapi tidak dibenarkan mengambil bahagian...tetapi apabila saya meninmggalkan bilik mesyuarat, beliau tidak dibenarkan langsung untuk masuk,” kata Anwar.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif, Apco Worldwide, Brad Staples hadir di mesyuarat itu hari ini sebagai saksi.

Apco Worldwide - adalah firma perunding pergubungan media antarabangsa yang dilantik oleh kerajaan, yang didakwa oleh Anwar mempunyai hubungan dengan Israel.

Selain Apco, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz juga dipanggil menghadap jawatankuasa itu.

"Saya masuk sebentar tadi untuk sekali lagi memohon supaya peguam saya dan hadir dan jawatankuasa itu akan menelitinya,” kata Anwar.

Ketua umum PKR itu juga melahirkan kekecewaannya kerana tidak dibenarkan hadir untuk mengikuti keterangan dari perwakilan Apco itu dan juga daripada Nazri.

"Menurut jawatankuasa itu, ia hanya inkuiri biasa, tertuduh tak perlu hadir.

"Tetapi jika tuduhan itu membabitkan hukuman dan dalam kes ini termasuk digantung dari parlimen, saya sepatutnya dibenarkan masuk untuk mendengar apa yang diperkatakan mereka,” kata Anwar.

No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran