Followers

Monday, August 23, 2010

Untuk Renungan Di Bulan Mulia

Buat Karpal Singh, Lim Kit Siang, Chua Soi Lek, MCA, GERAKAN Kedah dan pihak2 yang seangkatan dengan mereka, angah nak tegaskan di sini, Bulan Ramadhan diturunkan Al-Quran. Salah 1 syarat keimanan adalah percaya kepada Kitabullah. Kufur kami andai menolak salah satu perkara atau hukum di dalam Al-Quran. Ini KEIMANAN kami. Kami MUSLIM yang BERIMAN. Kami bukan ambil separuh dari Al-Quran dan tinggal separuh. Kami sayang agama kami. Kami sayang dengan hukum2 di dalam Al-Quran. Dan kami sayang pemimpin kami yang memperjuangkan undang2 Allah. Memperjuangkan hukum hudud. Yang memperjuangkan apa yang Allah suruh dan apa yang Allah larang. Ini KEPERCAYAAN kami yang HAKIKI. Perjuangan PAS jelas. Berdasarkan Al-Quran, As-Sunnah, Qias dan Ijmak Ulama'.

Kami tidak ada masalah jika kamu mahu tahu lebih lanjut apa itu hudud. Kami sedia terangkan sehingga kamu faham, sehingga kamu hadam, sehingga kamu tidak berprasangka dengan kami. Kami mahu menjadi MUSLIM yang MUKMIN. Tidak lebih dari itu. Kerana di sisi kami ada DOSA dan PAHALA. Dan kerana di hadapan kami ada SYURGA dan NERAKA.

Dan angah pun maklum yang kamu semua tahu HUDUD ini untuk MUSLIM. Untuk Muslim UMNO, Untuk Muslim PAS, untuk Muslim PKR, untuk Muslim yang ada dalam DAP, untuk Muslim yang ada di dalam Gerakana, untuk Muslim yang non partisan, untuk Melayu Muslim, untuk Cina Muslim, untuk India Muslim, untuk Orang Asli Muslim, untuk Semua bangsa di dunia yang MUSLIM. Ini iktikad kami. Ini keimanan kami. Bukan untuk Cina Kristian, Cina Budha, India Hindu, India Kristian dan mana2 bangsa yang lain selain dari Islam. Ini hak kami. Ini hak kami sebagai seorang MUSLIM. Apa yang susah sangat nak faham?

Ya, kamu semua beriktikad dengan mengatakan : "Idea negara Islam disokong dan digerakkan oleh tiga perdana menteri terkemudian — Tun Dr Mahathir Mohamad Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Razak Ia bercanggah dengan pendirian tiga perdana menteri terdahulu iaitu Tunku Abdul Rahman Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn yang menganggap Malaysia negara sekular dan bukannya negara Islam."

DAP mendapat undi dari Melayu Muslim, dari Cina Muslim, dari India Muslim dan lain2 muslim yang ada di Malaysia. PAS juga sama. PKR juga sama. Tetapi kenapa kamu SOMBONG dengan KEIMANAN kami ni? Kami masih waras untuk berdialog secara terbuka untuk menerangkan apa itu ISLAM. Untuk menerangkan apa itu undang2 Islam. TG Nik Aziz berkali2 menyatakan jika kamu tak faham, dia akan jelaskan sehingga kamu faham dan tidak ada perselisihan lagi. PKR juga sama. Bukan main ramai Melayu Muslim di dalamnya. Kita Muslim yang beriman. Jangan anggap isu hudud ini perjuangan PAS sahaja. Kami berdosa andai berfikiran demikian.

Nak harapkan UMNO? Ke laut la jawabnya. Muslim di dalam UMNO hanya semata2 MUSLIM. Bukan MUSLIM yang BERIMAN. Ambil sebahagian ayat dalam Al-Quran, bantah sebahagian ayat dalam Al-Quran. Sebab apa UMNO sebegini? Sebab saraf otaknya dah tersumbat. Dan jika Karpal Singh dan lain2 bersikap mcm UMNO walaupun kamu bukan Islam, kamu sama je mcm UMNO. Ego dan tidak mahu belajar.

Angah seorang Muslim.
Acik seorang Muslim.
Andak seorang Muslim.
Semua admin KBSB seorang Muslim.
Dan majoriti ahli di KBSB Muslim.

Apa lagi yang kurangnya Islam ni? Apa lagi yang kamu nak tahu tentang Islam ni? Islam lengkap. Ia dari Allah. Tuhan sekalian alam. Kamu juga beriman dengan Allah. Allah jua menerangkan perkara ini di dalam Al-Quran. Makanya, kenapa kamu berterusan sebegini?

Pelaksanaan Hudud ini bukan milik PAS!
Pelaksanaan Hudud ini milik kami semua UMAT ISLAM!
Pelaksanaan Hudud ini bukti kami beriman dengan AL-Quran!
Pelaksanaan Hudud ini bukti kami beriman dengan ajaran Islam!
Pelaksanaan Hudud ini bukti kami beriman dengan ALLAH!

Oksigen yang Allah bagi kamu guna, Air yang Allah bagi kamu minum, segala rezeki berupa makanan kamu makan, mata yang Allah bagi kamu lihat, hidung yang Allah bagi kamu hidu dan dapat bau, lidah dan mulut yang Allah bagi kamu cakap, tangan yang Allah bagi kamu pegang, Kaki yang Allah bagi kamu jalan, gigi yang Allah bagi kamu kunyah, anggota badan yang Allah bagi kamu bekerja darinya, tetapi bila Allah bagi OTAK dan AKAL FIKIRAN kamu tak mahu guna, Bila Allah bagi Al-Quran kamu tak mahu ikut, Bila Allah bagi HUDUD bagi penyelesaian permasalah sosial, kamu tentang. Ini Tidak betul. Walhal ia untuk MUSLIM!

Ini kami. Kami MUSLIM. Kami MUKMIN. Kamu Non Muslim. Kamu tidak beriman dengan apa yang kami percaya. Dan kenapa kamu BERLAGAK? EGO? SOMBONG? Angah percaya, Vijay Kumar Murugavell, Jerome Lim, Vasantaroo Appalasamy, Balendran Balasubramaniam dan lain2 Non Muslim yang cukup dekat dengan ISLAM, tidak akan bersikap seperti yang ditunjukkan oleh mrk2 yang angah sebutkan di atas.

Ayuh semua MUSLIM, ini hak kita! Ayuh semua MUKMIN, ini kewajiban KITA! Bukan kewajiban PAS semata2. Ini yang Allah perintahkan! Angah sentiasa berada di belakang TG Nik Aziz! Pastikan setiap non muslim di Malaysia jelas apa itu HUDUD! Dan pastikan mereka jelas HUDUD ini untuk siapa! Samada cepat atau lambat HUDUD dilaksanakan, bukan milik kami. Ia milik Allah! Yang penting, kami perjuangkan apa yang ALLAH perintahkan!- angah

No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran