Followers

Thursday, March 31, 2011

Ceramah DNA: Polis arah Anwar rakam kenyataan

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dikehendaki hadir ke ibu pejabat polis bagi merakamkan kenyataannya berhubung kekecohan pada sebuah perhimpunan 25 Mac lalu apabila polis dikatakan cuba menyuraikannya.

NONEMenurut naib presiden PKR, N Surendren, polis menyerahkan notis semalam dan berkata siasatan akan dijalankan mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 27 (5) Akta Polis 1967 kerana berhimpun tanpa permit.

Surendren mendakwa siasatan ke atas Anwar dijalankan dengan niat jahat dan dengan jelas bermotifkan politik.

Ia juga adalah contoh salah guna kuasa yang paling ketara,” katanya.

“Kami tuntut siasatan tidak berasas ini dihentikan segera dan semua yang bertanggungjawab memulakannya dibawa ke muka pengadilan kerana salah guna kuasa," katanya dalam satu kenyataan.

NONEPerhimpunan Jumaat lalu itu dirancang sebagai majlis pelancaran kempen DNA (Datuk Najib Altantuya) dan dihadiri kira-kira 1,500 orang.

Program yang diadakan di Taman Melawati, Hulu Kelang itu berjalan lancar sehingga polis campur tangan ketika Anwar sedang berucap.

Hadirin yang tidak puas hati dengan arahan supaya Anwar berhenti berucap bertindak membaling objek ke arah anggota FRU.

NONEPara penyokong itu turut menghalang polis daripada anggota pasukan itu menghampiri pentas.

Dalam insiden berkenaan, anggota FRU tersebut bertindak menggunakan perisai merekea untuk menolak individu yang menghalang laluan berkenaan.

Anwar dan timbalannya Azmin Ali, yang juga ahli parlimen Gombak, dibawa beredar dari pentas, tetapi orang ramai yang kelihatan marah tetap berkumpul di situ.

Akibat kekecohan itu, tiga anggota Angkatan Muda Keadilan (AMK) ditahan polis.

No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran