Followers

Saturday, March 26, 2011

Buku Jingga Bangkrap.......?RM2 Bilion Lesap Tidak Bangkrap!

Ketika Pemimpin Umno dan tukang juak Umno atas nama pakar ekonomi mengutuk dan memperlekehkan buku jingga Pakatan Rakyat, tiba-tiba Datuk Seri Najib Tun Razak mengulangi sekali lagi kehilangan RM52 bilion saham bumiputera. Semuanya lambang kebijaksanaan Umno menjaga orang Melayu di negara ini..

Pas hendak dengar juga komen daripada pakar-pakar ekonomi yang akan memberi komen mengenai kehilangan peruntukan saham kepada bumiputera.

Selama ini penganalisa ini hanya membuat analisa mengenai janji 100 hari Pakatan Rakyat, tetapi tidak pernah membuat analisa secara menyeluruh tentang buku jingga. Perkara prinsip yang diketengahkan di dalam buku jingga seperti soal ketelusan, melawan rasuah dan penindasan tidak dibincang dalam setiap komen mereka.

Perkara asas yang mengukuh sebuah kerajaan yang hebat tidak pernah diuar-uarkan oleh penganalisa politik dan ekonomi yang menjadi pengampu kepada BN. Pada hal sifat berhemah dan berjimat cermat serta tidak rasuah di dalam kerajaan PR menyebabkan wang ini dipulang balik kepada rakyat dalam bentuk perkhidmatan.. Contohnya kerajaan Kedah dalam bajet 2010 telah berlaku lebihan sebanyak RM 19 juta.
Begitu juga kemampuan kerajaan Kelantan sudah melebihi 20 tahun memerintah.
Sebenarnya prinsip yang terdapat dalam buku jingga yang merakyatkan ekonomi seperti program kifalah, air percuma, tusyen rakyat, menaikkan gaji guru KAFA sudah dilaksanakan dilaksanakan di negeri PR.

Pas merasa pelik, dengan teori ekonomi songsang Umno, jika untuk kepentingan rakyat maka bangkrap, tetapi jika untuk kroni ia sebagai membantu ekonomi orang Melayu.

Alangkah bahagianya rakyat Malaysia jika mendapat pemimpin seperti PR yang boleh menggunakan dana saham bumiputera yang lesap sebanyak RM52 bilion. Kalau wang ini diuruskan oleh pemimpin yang baik nescaya tidak ada lagi rakyat yang tidak bertanah dan berumah. Malang sungguh rakyat Malaysia memperolehi pemimpin seperti pemimpin Umno BN seperti serigala menjaga kambing.

No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran