Followers

Saturday, May 29, 2010

Shamsul: Ezam ketua pelacur politik

Ketika mengulas fenomena "lompat parti", terutamanya Mohd.Ezam Mohd Nor (gambar bawah) yang kini kembali ke pangkuan UMNO, Shamsul Iskandar secara terbuka membidas, "Nafsu mendorong mereka (UMNO-BN) untuk percaya bahawa gerakan ini akan tersungkur apabila pengasas dan bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan belot. Mereka lupa bahawa perjuangan kita ini berpaksikan nilai dan bukan bertuhankan manusia."

Beliau menyambung, "Hakikatnya pemimpin datang dan pergi. Tetapi perjuangan berpaksikan nilai akan kekal. Kita telusuri sejarah perkembangan Islam di bawah kepemimpinan Nabi Muhammad salaLlahualaihiwassalam sebagai iktibar. Islam tidak terhenti dan terkubur apabila Rasulullah wafat. Malah jauh sebelum pemergian baginda, apakala khabar angin tersebar ketika Perang Uhud bahawa Rasulullah telah terbunuh, Allah menurunkan ayat 144, Surah Ali-Imran yang bermaksud:

'Dan Muhammad itu tidak lain hanyalah seorang Rasul yang sudah didahului oleh beberapa Rasul (yang telah mati atau terbunuh). Jika demikian kalau beliau pula mati atau terbunuh, (patutkah) kamu berbalik (berpaling tadah)?...'"

Shamsul Iskandar menjelaskan, apabila tiba Rasulullah benar-benar wafat dan ada di kalangan para sahabat yang tidak dapat menerima hakikat tersebut, maka Saidina Abu Bakar as-Siddiq memberikan mereka peringatan daripada ayat tersebut.

Sambil menggelar Ezam (gambar kanan) sebagai "ketua pelacur politik", Shamsul Iskandar berkata, "Tidak semua ahli parti yang bersama dengan perjuangan ini kekal sehingga ke hari ini. Ada yang digoda harta dunia dan ada yang tertekan akibat beban sejarah, lantas memilih untuk menjadi pelacur politik."

"Angkatan Muda Keadilan tidak akan melupakan mereka, tidak akan memaafkan mereka. Kita percaya rakyat juga akan menghukum mereka," katanya.

No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran