Followers

Thursday, June 30, 2011

Bersih 2.0 Untuk Kebaikan Sistem Demokrasi


Kerajaan Selangor menyokong Gerakan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0 kerana ia membawa kebaikan kepada sistem demokrasi di negara ini.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata pihaknya membantu dari segi penyampaian maklumat bagi memberi penerangan kepada rakyat negeri Selangor berhubung peranan yng dimainkan oleh Gerakan Pilihanraya

Bersih dan Adil (Bersih) 2.0 bagi mewujudkan pilihanraya yang adil dan bersih.

Katanya, peruntukan RM15,000 yang digunakan untuk tujuan itu juga adalah kecil jika dibandingkan dengan pelbagai perbelanjaan dijalankan Kerajaan Persekutuan termasuk lawatan melibatkan menteri yang menelan belanja lebih besar.

“ Yang sebenarnya kita menyokong demokrasi, kita menyokong pendidikan. Jadi untuk menerangkan kepada rakyat negeri Selangor, Apakah itu Bersih? Apa yang dia buat? Itu adalah sumbangan kita kepada keberkesanan demokrasi.

“RM15,000 sangat murah dibandingkan dengan lawatan menteri pun mahal,” katanya kepada wartawan dalam sidang media di sini hari ini.

Abdul Khalid berkata perkara itu tidak seharusnya dijadikan isu dan kepada pihak yang mempertikaikannya dinasihatkan melihat kepada isu yang lebih besar daripada itu.

No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran