Followers

Tuesday, May 18, 2010

pengundi bandar cerdik kata PM











Barisan Nasional (BN) akan mengkaji kesan gelombang perubahan di bandar yang dilihat sebagai antara punca calonnya tewas mempertahan kan kerusi Parlimen Sibu, kata Datuk Seri Najib Razak (gambar) hari ini.

“Tapi gelombang perubahan di bandar yang kita selalu sebut itu satu fenomena yang perlu kita kaji dan mengetahui sebab musababnya berlakunya fenomena ini,” kata Perdana Menteri.

Pengerusi BN ini yang turut berkempen pada pilihan raya kecil itu berkata, satu daripada faktor yang beliau lihat menyumbang kepada kekalahan BN ialah cara jentera BN yang masih bergerak pada kaedah dan cara lama.

“Sepatutnya mereka perlu lebih kreatif dan bertenaga lagi,” kata Najib selepas memberikan ucapan khas pada mesyuarat pertama Forum Pegawai Institusi Kewangan dan Monetari di Bank Negara Malaysia di sini.

Najib berkata, BN di semua peringkat termasuk bahagian dan negeri perlu menggunakan kekalahan ini sebagai satu pengalaman dan pengajaran untuk melakukan pembaharuan yang perlu.

“Kerana salah satu daripada kekuatan BN selama ini ialah jenteranya tapi kalau lah jentera BN ini kurang bertenaga dan kurang dari segi kretivitinya, maka kita agak kehilangan kelebihan kita,” kata beliau dipetik Bernama.


kah kah kah

jentera BN ke,guna jentera kerajaan

kah kah kah

pengundi bandar cerdik

bagi benda ambil undi hak demer

tak macam pengundi kampung aku

dapat benda semua jadi baik di pangkahnya BN

No comments:

Post a Comment

berita terdahulu

Related Posts with Thumbnails

AL - QURAN

Listen to Quran